Adoptez une rivière
Adoptez une rivière - Logo - Lumea 2022

Adoptez une  rivière

Why  adopter une rivière?

En adoptant une rivière, vous :
  • Apportez votre soutien à la Fondation Rivières pour qu’elle agisse en sa faveur;
  • Rejoignez un mouvement de mobilisation important de citoyens et citoyennes pour qui cette rivière est chère. Si vous en avez donc une à choisir, pensez à celle qui vous a marqué et pour laquelle vous seriez prêt.e à prendre action en cas de besoin, si le cœur vous en dit!

To preserve Quebec's rivers in their natural state

Rivers are a source of beauty and pleasure! They allow us to experience nature in a different way, whether by kayak, canoe or any other non-motorized watercraft. The Rivers Foundation wishes to honor this connection by taking concrete action in favor of their access, preservation of their natural character and water quality.

Comme nos partenaires, faites une différence pour les rivières: adoptez celle que vous voulez protéger!
Rivers to adopt
Rivers

Adopt a river  20 years later

Adopt a river in 2002

Adopt a River was originally an operation to prevent the government from destroying 36 waterfalls to build hydroelectric power plants. In 2001, about a hundred demonstrators and sixty artists mobilized to save a large part of these falls, in addition to contributing to the emergence of ecotourism projects. Supported by Eau SecoursQuebec Union for nature preservationNature Québec), la Fédération québécoise de canot kayak (Canot Kayak Québec), the Société pour la nature et les parcs Québec and Aventure écotourisme Québecthe movement kicked off the creation of the Rivers Foundation!

Any questions ?